Csatorna horgászat nyárfapihe hullás idején

2012.05.14. 16:29 :: Piranha.

Idén is eljött a Május, vele együtt a ponty tilalom, és sajnos a nyárfa virágzása is. Mivel a finomszerelékes pecáim alkalmával kis gyűrű átmérőlyű botokat használok, és dobóelőkével kombinálom a szerelékeimet, a vízen úszó pihék előszeretettel tapadnak meg a zsinóromon, a kötés csomóinál - nehezítve ezzel is a fárasztást, vagy a bedobást. És mivel tavaj egy ilyen fárasztás alkalmával majdnem sikerült eltörjem egyik feeder botom spiccét, ígyhát megfogadtam, hogy amíg ez a borzalom lepi a vizeket, addig én csak spiccbottal fogom a halakat kergetni.



A horgászatot egy számomra kedves kis csatornán, a Ferenc-csatornán ejtettem meg. Nagyon szeretek kis csatornákon horgászni, megmagyarázhatatlan bája van számomra mindnek. Ez a csatorna pedig bővelkedik az apróhalakban, de kispontyokból is sokat lehet fogni, de ezek mind retúr méretűek az eddig itt fogott legnagyobbam sem volt 0,5 kg-nál nagyobb. Rendkívül jól el lehet velük szórakozni, és a horgász tudást is fejleszti, hiszen egyszer szinte áll a víz , máskor pedig nagy léptekkel folyik tovább.

Most is egy viszonylag nagy vízállást, és gyorsabb folyást sikerült kifogjak. Ez nem baj, csak meg kell oldani. Általában ilyenkor vonulnak lejebb a halak, de így is számíthatunk pár szép példányra.

Szerelékem a már jól bevállt és tanulásra rendszeresített 7 méteres Shimano spiccbotoból állt, melyet begumitam. Főzsinórom 0.18-as méretű. Az úszó egy 3 grammos ceruza Extner - személyes kedvencem spiccbotra. Előkötött horgot használtam 16-os méretben 0.10-es zsinórral, mivel főként keszegekre számítottam.

 



 

A horgászhelyem elfoglalása után alaposan körbemértem a medret előttem, hol találok vizinövény mentes részt, egy kis medertöréssel. 10 perc keresgélés után meg is lett. A jelző ólmomat oda pozícionáltam, és az ólom - horog távolságot 8cm-re lőttem be. Ajánlott folyásban akár az egész ólmozás lefektetése is, de szerencsémre az a 0.25gr-os nehezék is elegendő volt a megtartáshoz. Persze ehhez az is hozzátartozik, hogy nem a sodorvonalban volt a szerelék. Ott nem maradt volna meg ennyitől, sőt lehet az egész 3gramm nehezék is kevés lett volna.

Az etetőanyagom 0,4kg Haldorádó Nagy Dévér és 0,8 kg Tímár Mix Dévér mix keveréke volt amit nyakonöntöttem 30ml Haldorádó Nagy Dévér aromával. Ez a 2 etetőanyag számomra nagyon bevált a csatornákon. A Nagy Dévér apró szemcséjű, míg a Tímár Mix rengeteg közepesen durvára őrölt kukorica darabot is tartalmaz. Ez a kettő együtt jól csalogat, és sokáig az etetésen is tartja a halakat.

Alapozásként 3 teniszlabda nagyságú gombócot dobtam az úszóm közelébe, de nem túl koncentráltan. Majd ahogy láttam, hogy turkálják a gombócot és a meder alját a halak, 2-3 perces ritmusban tyúktojásnyi gombócokkal próbáltam az apróságok figyelmét fenntartani.

Nem is kellet sokat várni az első jelentkezőre. Termetes bodorka jelentkezett az apró horogra tűzött 2 szem csontkukacra.



Nem tudtam sok időt a horgászatnak szentelni, de minden áron szerettem volna egy jót lógatni. Hát persze, hogy a legmelegebb napszakban sikerült kijussak. 11 és fél 2 között azért nem a legszerencsésebb kintlenni. Más nem is nagyon volt lent rajtam kívül.

Nagyon élveztem azt, ahogy a mohó kis dévérek, és bodorkák egre másra húzták a mélybe az úszóm antennáját. Szinte már az úszó mozgásából ki lehet találni, hogy melyik halfajból sikerült egy újabbat becsapni. De amikor a snecik (küsz) is ráálltak az etetésre, muszály volt csalit váltsak. Először kunzerv kukorica - csonti kombinációt próbáltam ki, de nagyon gyér érdeklődést mutattak iránta a halak.



Majd előkerült egy Maros Mix - pácolt kukorica ánizs aromával. Gondoltam kipróbálom. Félbe kellet vágjam a szemeket, hiszen ez alapvetően pontyoknak szánt csali. De meglepően jól muzsikált a keszegeknél is. Egyre nagyobb bodorkák és dévérek jelezték, hogy ez bizony nekik is tettszik.

A sokadik ráetetés után egy jó 10 perces csend, és kapástalan idő állt be. A túrások viszont nem szűntek meg. Csak telejesen más képet mutattak a buborékfelhők a víztetőn. Akkor arra gondoltam, hogy talán pár kisebb kölyök ponty röfög a horgom körül, kicsit el is gondolkodtam, hogy vajon a 0.10-es előke bírni fogja-e a kispontyok sokszor meghökkentő kirohanásait, fejrázásait. De nem vettem ki a szerelést, kíváncsi voltam kik az új látogatók.



Néha van közönségem is

Az úszóm lassan billegni kezdett, valami nekiúszott a főzsinórnak. Majd egy kicsit lesűlyedt, és szinte azonnal ki is emelkedett a vízből egy jó fél arasznyit. Azonnal be kellett vágjak, ilyen szép feltolós kapást bűn nem idejében lereagálni. És ahogy megemeltem a botot, komótos úszásba kezdett a horogfogta halam. Szépen görbül a bot, az első két tagba húzott 1.6mm -es gumiból is egy jó 10 centi kinyúlt. Volt ettől már jobb hallal is dolga ennek a botnak, de a tenyeres keszegnépség után üdítően hat egy jobb hal.



Pár perces fárasztás után egy egészséges, de egy kicsit nyomott fejű ezüstkárász pihegett a kezemben. Súlyát nem mértem meg, de saccra úgy 40-50 dkg-osnak becsültem. Nagyszerű érzés volt, hogy ismét bebizonyosodott, hogy bizony csatornán is jó horgászni, hiába temetik ezt a műfaajt olyan sokat.

Mint később kiderült az a bumszli fejű kárász lett a nap hala, igaz ő feltette a koronát erre a rövid pecára. Utána még fogtam jópár apróságot, de ahogy egyre jobban égetett a nap, úgy ritkultak a kapások is, és 13óra után szinte meg is álltak. Egy kölyök dévérrel be is felyeztem a pecát.
Nagyon örültem, hogy tilalom idején is horgászhattam egy jót, sokszor megfelejkezik az ember a pontyok és amúrok kergetése közben arról, hogy egy kis keszegezés milyen új élményekkel is színesítheti a horgászidényt.



Egy gyors terítékfotó után a halak visszanyerték szabadságukat.

Miután hazaértem, első dolgom, hogy a spiccbotot leszerelem, majd szét is szedem a botot. Hogy erre mi szükség? Idazából annyi, hogy a botot fedő festék, és lakk felhólyagosodik, ha bellül párás környezeten van. És az egy idő után lepattogzik, és egy lestrapált ronda bot benyomását kelti. A gumizott botokat pedig feltétlen szellőztessük ki, mivel sok víz kerül be a visszavágás helyén.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://piranhafishing.blog.hu/api/trackback/id/tr444508153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása