Banjo a halaknak, etetőanyaggal, Szentségtörés ???

2012.10.04. 19:03 :: Piranha.

Nyugalom, nem kergültem meg, nem nóta és hanszer segítségével próbálom újabban a horogra csalni a halakat, hanem egy olyan eszközt és annak használatát szeretném nektek bemutatni, népszerűsíteni, amitől idegenkednek a horgász ismerőseim, de én már jópár potyka, dévér, és ezüstkarcsi nótáját elhúztam vele.

Bendzsók

A Banjo alapvetően pellettel való horgászatra lett kifejlesztve. De sem a bibliában sem máshol nincs leírva, hogy nem lehetne kipróbálni etetőanyaggal. Pellettel már jópárszor kipróbáltam, erről már olvashattatok is itt, de azokban a horgászatokban az volt a közös, hogy a horogra is pellet került. Tehát kemény, nyomorgatást jól túrő anyag.                                                     A használt etetőanyagok

De mi van akkor ha az ember fia puha csalikkal akarna horgászni? Mert éppen a pelletet úgy elkerülik a halak, mint kövér gyerek a tornatermet. Ez volt a felállás a legutóbbi horgászatomnál is, kipróbáltam 6 féle pelletet, és semmire se evett, elment úgy a délelőtt, hogy egy kárászt fogtam össz-vissz. Persze mellettem barátnőm (aki most tanulja az orsós horgászatot) akinek kukoricával csaliztam fogott egy szép pontyot. Ilyen a kezdők szerencséje :)

Mivel betlizni nem akartam, de átszerelni se volt nagy kedvem, így lecseréletem a pelletes előkét egy kicsit hosszabb 15cm hosszú előkére amire egy 8-as méretű Awa-Shima horgot kötöttem. Ennek a horognak az a különlegessége, hogy viszonylag hosszú szárú, de könyebb egy ugyan akkora méretű átlagos feeder horognál! Így egy kiadós szedvics ráfért, és hiába volt egy nagyszemű pácolt kukorica és 3-4 csonti a horgon, az nem váltott ki gyanakvást a halakból, mivel nem nőtt a horog súlya, így a beszíváskor nem óvatoskodtak.

Kovácsolt alumínium Awa-Shima horog, hosszabb szárú de mégis könyebb a hagyományos feeder horgoktól

A banjo alapjából azért jó eszköz, mivel a horog és a csali az etetőanyag tetején csücsül és ha egy éhes hal beleszív a kajába, már a szájában is van a horog. De ez csak a töltőszerszámmal és pellet csalival lehet, mivel ezeket jól össze kell nyomni. Most viszont nem lehet összenyomni a csalit, hiszen akkor teljesen alkalmatlan lenne halfogásra, de a banjo jó tulajdonságait is ki akartam használni, így egy köztes megoldást kellett használjak.

Eredetileg pelletel való horgászatra fejlesztették ki

Először egy kis tojás méretű etetőgombócnyi kaját belegyúrtam a banjo tányérjába, majd felcsaliztam a horgot és azt a már begyúrt kaja tetejére ültettem, majd az előkét belehúztam a kajagombócba, úgy, hogy csak a horog legyen ki és az is a tányér közepén legyen. Majd egy picit megnyomtam újból az etetőanyagot, hogy a zsinór vágta részt betapasszam. Így se gubanc nem lett egyszer sem, másrészt nem kellet szereljek, és szerencsémre a banjo így is tudta mindazt nyújtani amire kitalálták.                                                     Etetőanyag és puha csali a banjon

Az első pontyom olyan hírtelen és olyan agresszíven indult meg a tó közepe felé, hogy már utána kellett vetődjek a repülő botomnak. Ha csak egy kis ideig néztem volna mi történik,akkor ma már szegényebb lennék kedvenc feeder felszerelésemmel. Épphogy el tudtam kapni. A kis harcias tükröst nem erőltettem, kiélveztem, hogy végre ma először rendes hal van a horgomon, és szépen ráérősen fárasztottam, kiélveztem minden pillanatát.

A fűrészfogas ágas sem állítja meg a botot ha megindul egy ponty a szerelékünkel!

Majdnem fürdés lett belőle

Az aznap fogott többi ponty is hihetetlen gyorsasággal, azonnali fél botot meghajlító kapással jelentkezett. Erre érdemes a banjo-s pecánál odafigyelni, ha ezt sekély vízben, pl nádfal előtt vagy sziget előtt teszed, akor még határozottabban igaz ez. Szóval vagy folyamatosan figyelsz, vagy laza fékkel várod a halat, vagy kisebb nyeletőfékes orsót használsz, vagy repül a cájg!     Nagyon élveztem a fárasztásokat.Nézzétek a kis könnyű bot akcióját!         Ez egy 2kg-os ponty szája.Simán az egész banjot is be tudná szívni!

Végre egy jól sikerült kép :)

Nem horgásztam messzire 25-30 méterre max, így dobóelőkét nem használtam, mivel egy számomra új márka az Awa-Shima Ion Power Feeder Pro zsinórját használtam 0.25ös méretben, derekt a dobóelőke elhagyása miadt választottam nagyobb átmérőt. Nagyon tettszik ez a zsinór, nyúlása alig van, szóval távolra horgászva is biztos a kapásjelzés!

Tartós teszt alá vonom az Awa-Shima zsinórokat

 Még két pontyot fogtam, köztük egy gyönyörű, egészséges tőpontyot is. Amennyire elment a kedvem az aznapi horgászattól, annyira vissza tudták ezek a kis mohók csempészni a peca örömét a délutánba.Horgászlányt minden vízpartra! :)

Volt amikor egyszerre fogtunk

Szóval csak jól sült el ez a pecadélután. Remélem tetszett az írás, ha igen kérlek nyomj egy Like-ot vagy dobj egy hozzászólást. Hamarosan újra jelentkezem.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://piranhafishing.blog.hu/api/trackback/id/tr384820180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása