Első pergetett harcsám - Vak tyúk is talál szemet!

2013.01.09. 18:34 :: Piranha.

Először is Boldog Új Évet! És ezt az évet egy magyarázattal kezdeném. Sajnos mostanában keveset tudtam horgászni és ez által az írásaimnak alapot adó élmények sem jöttek. De szerencsére kezd egyenesbe fordulni az a bizonyos szekerem rúdja, és lassan felül tudok kerekedni az elmúlt esztendő nyűgjein.

DSCF1675

Az igazat megvallva, ezzel az írással még egy kicsit várni akartam, mert a kapkodva megfogalmazott sorok, nem képesek visszaadni azt, amit átélem. De sikerült elkapnom egy frankó influenzát, így igaz, hogy lázasan, de végre van időm lapra- azaz word-dokumentumra vetni gondolataim.

De hogy jön össze az influenza és a vak tyúk? Alapból sehogy, csak érzékeltetni szeretném, hogy a következő sorokat, nem a tapasztalat és a tudatos horgászat eredményezte, hanem a vak szerencse. Karácsony előtt sikerült utoljára kilátogatnom az egyik számomra nagyon kedves csatornára. Egy régi horgász barátom meghívásának tettem eleget, és gondoltam összekötöm a kellemest a hasznossal, ellesek tőle pár mozdulatot, mivel én még csak ugatom a pergetést. Tanítóm pedig sose volt, ezért nekem aranyat, és halat érő tudást leshetek el pár óvatlan pillanatban.

Mivel barátom jobban ismeri a terepet, így rábíztam a hely kiválasztását, és amikor megláttam, hogy hava visz, azt hittem viccel. A téli fagyok által megsárgított erőtlen és fakó nádtorzsás kiszélesedéshez értünk, ahol első ránézésre nemhogy hal, de még teknősbéka se tanyázna szívesen. Kezdeti bizonytalanságomat kezdtem beigazoltnak vélni, mivel egy jó órányi dobálás után sem történ semmi. Se rávágás, se megtolás, semmi. Kezdetben fehér 9 centis korong farkú twisterrel dobáltam, és már nagyon untam. Akárhogy húztam, emeletem, rángatam, semmi eredménye nem volt. Megunva a twistert, váltottam, méghozzá támolygó villantóra. Még egy éve vettem, akkor, amikor a most használt botot is. Semmi különös, sima aranyszínűre eloxált, pikkelymintás és piros lapkás. A mi megtettszett benne, hogy egy igen impozáns hajlítást kapott, így egyszerű sima behúzáskor is szép vertikális kígyózó mozgást végez. Amikor elsőnek kipróbáltam egy másik cimborámmal, majd megevett a sárga írígység, mert a gyakorlott kézben 10 perc alatt két 50-es csukát adott, míg nálam csak hínár és sás törmelék akadt a horogra. Szóval már bizonyított, ezért nagy becsben is tartom.

DSCF1685

Kicsit arrébb álltam és a már agyon dobált vízterülettől messzebb láttam hozzá a kanál mozgatásához. Elég sivárnak tűnt a terep, sehol egy akadó, vagy természetes búvóhely, de ez nekem nem is olyan nagy baj, így legalább nem szakíthatom be a villantót. Különösebb technikát nem használtam. Bepöcköltem a jónak vélt helyre, majd megvártam, míg a vas lesüllyed az aljzatra, amikor éreztem, hogy elkönnyül a bot nekifogtam és lassú de folyamatosan változó intenzitással behúztam a csalit. Szépen látszott a 10-30grammos boton, hogy milyen tetszetősen veret. Igaz 0.25ös monofil zsinór volt felcsévélve a nemrég kipróbálásra kapott Tica Camry Sp 3000-es orsón, így nem is akartam erőltetni a dolgot.
Pár dobás után kis buborékokra lettem figyelmes a víz tetején. Eleinte nem is tulajdonítottam nekik nagy jelentőséget, mivel elég iszapos a csatorna alja, szimpla gázképződésnek véltem. De nem maradtak abba a buborékok. Szép apró kisebb nagyobb foltokban megjelenő apró levegőszemcsék nem is akkor törtek fel, amikor ott elhúztam a kanalam. Barátomat kérdeztem, hogy ez mi lehet? Erre ő csak annyit válaszolt teljesen fapofával: harcsa!

DSCF1695
Az állam is leesett, máris gondolatok cikáztak a fejemben, hogy vajon mekkorák lehetnek. És ekkor visszatért belém a lelkesedés, és azt fogadtam magamban, hogy bizony, amíg lehet dobálok, hátha szerencsém lesz. Ezen a helyen valamivel mélyebb volt a víz, ezért már nem csak a fenék közvetlen közelében, hanem attól 30-40 centire emelgetve és visszaejtegetve próbáltam meg a kanalat fogni. Nem túl sokadik dobásra, mintha valamibe beleakadtam volna.

De az a valami megugrott, nem vágtam be, mivel testbe akadásra gyanakodtam. Örültem is meg nem is, tudtam, hogy valaminek kell ott lennie, de a testes akadásra nem akartam játszani. Mivel elég nagy ramazurit csapott a megszúrt hal így a buborékok is pár méterrel arrébb kezdtek megjelenni. Túldobtam rajtuk, hogy mire a közelükbe ér a kanalam, megfelelő mélységben legyen. A harmadik dobásra siker koronázta a kitartásom, és egy elég goromba, erős rávágást éreztem a bot blankján. A bevágás szinte el is maradt, annyira meglepődtem, csak egy erősebbet tekertem az orsón. Mintha villám ütött volna belém úgy áradt bennem szét a fogás keltet adrenalin sokk, de egy pillanatig sem vacakolhattam, mivel a hal már többször is átfordult és tekerte magára a zsinórt. Na itt kezdett bennem tudatosodni, hogy milyen rossz ötlet is volt a monofil. Csak reménykedni tudtam, hogy nem talál valami nádtorzsát, amire fel tudja tekerni a zsinóromat. Ezért is keményebbre fogtam a dolgot, és ahogy csak lehetett megpróbáltam a felszín közelében tartani a halat, ami ahogy csak lehetett fröcskölt, forgott, kígyózott. De viszonylag gyorsan elkészült az erejével. Elég viccesen sikerült kiemelni, de mégiscsak szárazra került.

DSCF1675

Pár pillanatig csak néztem a halat, és nem is akartam elhinni, hogy tényleg megfogtam. De amikor felfogtam észrevettem rajta egy hosszú és mély sebet az oldalán, valamint több apró szúráspontot a farka környékén. Ebből is látszik, hány-ás hány olyan ember jár ide le, akiknek nem tiszták a szándékaik. Remélem, eljön az az idő, amikor ezt tetten tudják érni bárhol, és megfelelően szankcionálni is tudják. Hiszen ha egy nagy közös vízből lopják a halat, az olyan mintha téged is meglopnának, ha mással nem, de az élményekkel, amiket egy megfelelő állomány biztosított volna.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://piranhafishing.blog.hu/api/trackback/id/tr425008656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.01.16. 23:09:13

Szia Pista!

Gratulálok a szép harcsához, nem mindennapi élmény lehetett.
A horgászathoz mindig kell szerencse is, nem elég csak a tudás... ;)
Amúgy a támolygó villantók nagyon jó csalik. Sokszor akkor hoztak eredményt, amikor semmi más nem működött...
Üdv.

Tom
pecazas.blog.hu

steveolson · steveolures.com 2013.01.17. 15:18:00

Gratulálok a harcsádhoz!
Talán nekem is megadatik egyszer!

Piranha. · http://piranhafishing.blog.hu/ 2013.01.17. 19:46:40

@Bogyo_bacsi: Szia Köszönöm a dícsérő szavakat, így van itt mocskos nagy mázlim volt, de néha nekem is juthat egy kevés :)
Van pár támolygóm, de azt hiszem ezt a darabot végképp megbecsülöm, jó kis vas :)

Piranha. · http://piranhafishing.blog.hu/ 2013.01.17. 19:48:06

@steveolson: Köszönöm neked is :)
Remélem hamarosan én is tudok akkora sügereket fogni Ul cuccal mint amekkorákat te a balatonon.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.01.17. 21:23:56

Pista!

Aki ott van, és csinálja, az mellett áll a szerencse! ;o)
Üdv.

Tom
pecazas.blog.hu
süti beállítások módosítása