Porból a felhők fölé...

2013.05.11. 12:28 :: Piranha.

Van az az érzés, amikor az ember tudja jól, hogy egy adott történést nem ő tart kézben , csak sodródik az árral és megpróbál a folyamat közben valamit kitalálni, azzal egy hangyányit javítani az esélyein, és vagy bejön, vagy nem.

Így volt ez nemrég, amikor a frissen váltott éves területi engedélyemet szerettem volna felavatni egy pontyos hétvégén. Persze, amennyire tudtam felkészültem a horgászatra, de az első dobások után éreztem, hogy ez nem az én napom. Tévedni sem tudtam volna nagyobbat!

DSCF3218 Hajnal a tavon

Idén eddig méltatlanul hanyagoltam az etetőanyagos horgászatokat, de ezen a vízen nem mertem a tömény halas expander pelleteket használni. Így most csakis adalékként került a pellet az etetőanyagban, de így is csak mutatóba.


Elsőként a mederben meg kellett találjam azt a nem túl széles részt amit a halak folyamatosan járnak, turkálnak, és így sokkal kevesebb tőzeg és iszap lepi. Ezt csakis próbadobássokkal tudtam megkeresni, és ahol kevésbé süllyedt bele az aljzatba a keresésre használt tányérólmom, ott a zsinórt az orsó klipszébe beakasztottam, hogy tartani tudjam a távolságot minden egyes dobásnál. Majd átszereltem. Mindkét feeder botomra 25 grammos ritka bordás gubancgátlós etetőkosarat szereltem, 12-15 centis vékony fonott előkezsinóron pedig 10-es méretű füles horgokkal.

DSCF3245
A kosarába világosabb etetőkeveréket készítettem, mivel arra gondoltam, hogy az aljazattól jól elütő színű csalogatóanyagokat hátha előbb észreveszik a pontyok, az apróbb fehér halak pedig távol maradnak tőle. Az etetőanyag már alapból jónak tűnt, sok apró repcemaggal, intenzív gyümölcsös illattal, de, hogy még tovább növeljem a kontrasztot, két maréknyi színes süllyedő angol morzsát is kevertem hozzá, valamint 3 deci mállósra szétfőzött búzát is, és , hogy még tartalmasabb legyen a kaja, némi halas etetőpelletet. És mindezt némi fahéjas szilvás aromával locsoltam meg.

Horogcsalinak két különböző csalit, egy fokhagymás sötét színű pelletet, és egy rikító sárga színű mini pop-up bojlit használtam. Kíváncsi voltam melyik válik be. Jobb-e a világos lebegő csali, vagy jobb a sötét, aljzaton fekvő pellet ?

DSCF3252

DSCF3247
5-5 alapozó etetésnek szánt dobást elvégeztem, és 2 órán keresztül semmi jele nem volt annak, hogy egyáltalán hal tartózkodna bármelyik etetésen. Kicsit feszélyezve kezdtem magam érezni, nagyon betli szagot éreztem a levegőben. De elhatároztam, hogy újra dobok, de most ha kell estig se veszem ki a szerelékeket. Ez a taktika jó a magyarázkodás ellen is, ha te mész el a tóról utolsónak, senkinek sem kell megmagyarázni, hogy épp ma miért nem evett a hal :)

DSCF3158

Miután újra élesítettem a szerelékeket, már nem tudtam mit tenni, csak vártam, hátha történik valami. De sokáig semmi. Majd egyszer csak a pop-up csalis feeder spicce nagyon piciket bólogatni kezdett befelé. Azt hittem törpe, de nem mertem ráfogni, inkább kivártam. Ismét pár apró mozdítás, majd egy olyan erős és hirtelen botbegörbítős kapással jelentkezett az első halam, hogy jóformán időm nem volt felfogni mi történik. Egy kicsit hitetlenkedve de rámarkoltam a botra, és már éreztem is, hogy ez bizony nem törpeharcsa.

Sima-Tó 04/05/13

Ahogy megéreztem a hal erejét, és felfogtam, hogy ez igen itt és velem történik, fülig érő kaján vigyorral a képemen fárasztottam tovább a halat. Alig akartam elhinni, és óvatosan, finoman tereltem a part közelébe. Majd miután kellőképp kifáradt komótosan belesiklott a merítőbe. Mit mondjak, nagyon megkönnyebbültem. Az addig ólomköppenyként mellkasomra nehezedő bizonyítási vágy, megszűnt, és átadta helyét az önfeledt boldogság könnyed damaszt leplének. Ennyire még életemben nem örültem egy 3 kiló körüli pontynak, de ez a szép tükrös nekem ott és akkor a világ legszebb hala volt.

DSCF3136

Ahogy újra eszemnél voltam, megpróbáltam újra a horgászatra koncentrálni, de nem volt könnyű, önfeledten teltek a percek, félórák. Már kezdtem elhinni, hogy mára nekem ez a hal volt csak "előírva", és a rikító csali hoz csak eredményt, de nem!

DSCF3151

Olyan folytonos, de komótos botgörbítős kapással jelentkezett a következő hal, hogy ilyet én még nem láttam, és valószínű jó ideig el sem fogom felejteni. Ennek már nem kellett bevágni, csak ráemeltem a botra, és olyan erőt éreztem, amit már rég nem. Komótos, de folyamatos erős, ellenállást nem tűrő mozdonyszerű húzást. Hiába állítottam az orsóm fékén, a halat nem izgatta ez, ő csak ment, ment egyenesen egy akadó felé.

DSCF3159

Mivel megfordítani nem tudtam, se zsinórt nyerni, jobb gondolatom nem lévén ráfogtam a dobra, és hátrálni kezdtem. ez bevált ! 2-3 méter zsinórt tudtam visszalopni a haltól, és az elkerülte az akadót. A művelet közben azt vettem észre, hogy a 3,6-as bot spicce a fejem felett kókadozik, hihetetlen mennyire görbült a kis könnyű Medium-Heavy bot, de állta a sarat. A hal pedig egy újabb akadó felé vette az irányt, ezúttal egy part menti stéget nézett ki magának. Szerencsére ekkorra már némiképp tudtam irányítani, és a próbálkozásait vissza tudtam fogni, egyszóval szerencsém volt. Minél előbb szerettem volna megszákolni, úgy éreztem van még benne erő, és bármikor megviccelhet.

Szerencsémre a szomszéd horgász a segítségemre volt, és egy gyors mozdulattal már a szákban is volt a gyönyörű hal. Ezúton is köszönöm Karcsi a segítséget!

DSCF3169

Azt hiszem nem is kell ecsetelnem, hogy ha az előbb egy 3 kilós ponty mekkora önfeledt örömöt okozott, akkor ez a gyönyörű 5,8kilós pikkelyes szinte eufóriát. Ott és akkor nem tudtam másra gondolni, csak, hogy jól helytálltam ezen a horgászaton, és megdöntöttem az eddig egyéni ponty rekordomat. Az örömöm látható, és ez az élmény tényleg felemelő volt.

DSCF3172

Egy gyors terítékfotót ki nem hagytam volna ezzel a gyönyörű zsákmánnyal.

DSCF3185

DSCF3200Gyönyörű  hal és az eredményes csali.

Ekkora halat kötelességemnek éreztem visszaengedni, mivel hiszek abban, hogy nem csak nekem kell, hogy örömet szerezzen, hanem más szerencsés horgásznak is, aki szintúgy visszaadja ennek a gyönyörű halnak a szabadságát. Lehet hiú ábránd, de bízom benne.

DSCF3215Viszlát ! :)


Azt hiszem mondanom sem kell, mennyire nem számítottam ilyen szép eredményre. Valamint bebizonyosodott számomra, hogy érdemes volt a Dovit termékekbe bizalmat fektetnem, mivel, rendkívül jól helytálltak. Alig várom a további horgászatokat, hogy újabb és újabb termékeiket próbáljam ki. Legközelebb viszont a keszegféléket fogom üldözni.

Mi volt az eredményes csali? :

  • 1 kg Dovit - Feeder Carp etetőanyag
  • 1 dl Dovit - Süllyedő Vegyes Angolmorzsa
  • 2 maréknyi Dovit - Hallisztes Etetőpellet
  • 1 dl Dovit - Black Booster - Fahéjjas szilvás locsoló
  • 3 dl főtt búza
  • Dovit - Fokhagymás Dippelt Halibut pellet
  • Richworth mini pop-up - ananászos



dovit logo.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://piranhafishing.blog.hu/api/trackback/id/tr385283387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása